Friday, December 12, 2008

Jom Jala Ikan

10 Dis...petang talak kerja, teringin lak nak makan ikan sungai...start kereta bekal baju ngan apa yang patut terus balik kampong...tahu dah jala ada Anjah tingal kat umah Kak Kiah...sampai sana amik jala ngan kunci rumah Abah terus ke Tanah Warisan...potong pokok tepi pagar sikit tu pun kalau ikut hati nak potong trim semua, tapi semua banyak terus tinggal...tengok jam dah 5.30pm tukar baju ngan seluar pendek terus capai jala...cuba nasib 3 kali tebar naik 4 ekor semuanya...


Lampam Jawa, Terubui, Pucuk Pisang...duk sekawan kut...balingan ketiga ni baru dapat....pastu rezeki naik sekurang kurangnya sekor sekali baling tak pun lebih...bah kata orang upah baling...tu yang buat seronok tu...layang gambar...kasi orang lain teruja bila singah sini...



Gambar ni aku suka...masa ada nanti aku nak edit sikit kasi terang guna photoshop...menarik pemandangan ni kena lak ngan sinaran matahari yang nak junam dah tu...peh teruja suasana kampong...



Siok ooooooo sesekali buat kerja macam ni, siap mandi sungai lagi...tanpa jadual terus jer pi, pastu dapat lak hasil yang agak lumayan....



Hasil yang telah siap disiang, setelah dibagi dua pada buddy selaku cameraman dah teman sehobi...thanks 9W2OHM... sok sok leh pi lagi...


Kredit juga tuk Ohm sebab pandai amik gambar walaupun guna hphone murah aku...ada bakat ni kalau dapat DSLR mau orang lain tak leh cari makan ni...hehehe

Soalan Cepumas...sebelum aku nak peazz kan post ni...tau ka nama spcesis ikan yang aku tangkap ni...sapa dapat jawab ada hadiah...


Peazzz...jumpa lagi...

No comments: