Tuesday, May 5, 2009

Mee Udang Kuala Sepetang

Sejak balik Tepen ni, aku selalu dating berdua, rasa cam baru kawin jer. Apa tak nyer jalan asyik berdua jer, anak anak dan membesar dan dah mula malas nak ikut, deme labih suka duduk dirumah jer. So pagi ahad lepas sambil pi Pasar terus la lajak pi Kuala Sepetang...XYL aku nak pi pekena mee udang banjir, tapi aku pulak bagi sugestion, apakata kalau kita pi cuba try test tempat lain lak...dia pon on...mula lah pencarian tempah baru...lalu teringat aku pada sorang rakan tu kata try masuk terus keujung kat situ ada satu gerai rasanya pun leh tahan jugak....so aku pi la lajak...pusing2 dan sampai satu lokasi mungkin ini yang diperkatakan oleh rakan tu kot...terus parking dan sebelum turun ambil phone trus snap...banner kedai tu..

Buka biji mata besar besar baca sendiri apa nama kedai tu...duduk masuk terus order milo dua cawan dan mee udang RM7.00 sepinggan, satu jer tanya pelayan tu, so aku pun jawab kongsi baru romantik...dia berlalu sambil tersenyum...sambil tunggu barang yang diorder sampai terdengar la brader sebelah tanya apatah pada tuan punya kedai tu...tapi yang pasti mungkin soalannya berkisar tentang perbezaan mee dia ngan mee udang makteh kut pasal dia jawab lebih kurang macam ni la " KALAU NAK MAKAN BANYAK QUANTITI KAT SANA, TAPI KALAU NAK RASA SEDAP QUALITY MAI KAT SINI, KAMI GUNA UDANG FRESH" so kita yang nak makan ni kena la fikir sendiri.

Ni dia bila dah sampai...ayat pertama kuar dari mulut XYL aku ialah " Udang 4 ekor jer "...makan jer lah...nama pun nak test tempat lain...so dip in dan suap kemulut...
....APA KATA SURVEY....

Rasanya kalau dilihat dan ditenung ngan mata kasar atau mata 4 sekalipun leh tahu jawapannya...hehe...Udang sikit rega mahal serupa tu gak...tapi ada good respone gak dari segi keenakan rasa udang tu 8/10...dari segi keenakan rasa mee aku bagi 3/10.

So rakan rakan fikirlah sendiri. Nanti ada masa nak cuba tempat lain lak...

Peaazzzzzzz....

No comments: