Saturday, August 15, 2009

Facial, Heavy Rain, Tornado Then ....

Petang Khamis setup satu conner kat umah tuk XYL buat service Facial
 
Rasa okey kut buat permulaan,
Customer dah ada tuk sessi petang Jumaat dan Sabtu
4 orang, rakan sekerja XYL.
Produk Make Up dari Jenama Dr's Phillip
So petang tadi first and second customer difacial dengan
background hujan lebat kat luar.
Aku pula baru sampai dari Penang tu pun setelah
aku cancle tuk jumpa client kat 
Ipoh. Sampai rumah waktu tu hujan memang betul betul lebat.
 
Masuk jer rumah perasan ada titisan air kat ruang tamu
selalu tak der air tiris pun...terus amik baldi nak takung..
Tetiba...bunyi kuat dan syiling jatuh ke lantai...
Air mencurah curah turun bersama serpihan syiling.
Ni amik masa ujan dah reda.
Terus nampak langit.
Malam ni leh kira bintang dari dalam rumah.
Harap jangan la ujan lagi
Zoom in dari dalam rumah...
Dari luar kelihatan bumbung dah terbang tak tau pi mana.
Apapun pagi esok awal2 kena ganti..kalau tak
hujan lagi petang main air lagi la aku.
Ingat aku dah terus main air rupanya bila
kuar rumah 3 buah rumah jiran dihempap ngan
pokok tumbang.
Rupanya angin puting beliung lalu...
tinjau2 keliling kampong banyak juga yang
kena musibah ni...
Tu pokok tumbang kena kereta.


Tu 9W2RCS (Rozi) sedang memotong pokok tumbang disalah 
sebuah rumah jiran aku.


TQ Rozi ngan rakan lain yang cepat sampai bagi meringankan beban 
mangsa yang terlibat.
Aku nasib ler kena sikit jer...tapi aku dah serik gak,
ada dua pokok yang agak besar depan rumah aku,
apapun sebelum apa2 jadi baik aku tebang dulu.
Rozi boleh tolong ker.
Alhamdulillah yang penting tiada kedengaran kemalangan jiwa.
Peazz...









No comments: