Thursday, February 11, 2010

Fikirkan

Susah ka hidup kita...rasanya ada yang lagi susah...bersyukorlah apa yg kita ada...

Tapi jangan la pas tengok gambar atas tu anda malas dah nak berusaha...teruskan usaha anda mencari rezeki dan kalau ada yang lebih atau terlebih tu boleh la salur hulor kan pada yang memerlukan....Show Them You Care.

More info and photo's kat Cni

Peazzz...

ps: Abg Dome pinjam gambar...sambil promote...hehehe

7 comments:

Rakimi said...

mel.. aku rasa aku dah kayuh kat kg deme tu.. kat kg org asli Sinju kot? he.. he..

JR said...

Kimi..
Tengok gambar nombor 3 tu kimi...ada tulis kat mana lokasi depa ni...kaum Bateq.

Hai tukaq biachi senyap2 jer...kak ida dah cerai ka...camner ngan sepit udang dia tu...

Ab Aziz bin Ab Rahman said...

Pernah bermalam beberapa malam di beberapa buah kpg orang asli.Pernah bercakap dengan dengan mereka, dengan tok batin.Pernah cakap dengan pegawai dari JHEOA.Pernah berbincang kenapa mereka begitu yang kita nampak sangat susah.

Ramai jugak yang mengatakan mereka selesa begitu.Mereka hidup sebab mereka hidup.Tak suka sangat kemajuan, tak suka susah payah, kurang atau tiada wawasan, matlamat hidup seperti orang 'luar' tak perlu ada, ada sekolah di pos-pos yang diwujudkan pun ikut suka mereka je nak hadir ke tak, pernah jugak bercakap dgn dua tiga orang guru dan guru besar, pening jugak mereka nak memberi kesedaran.

Namun yang dah mula keluar atau yang tinggal di kampung2 penempatan semula yang hampir dengan bandar seperti di Cameron Highlands, dah ok.Ada yang dah berjaya, ada yang dah perolehi ijazah,ada kumpulan kebudayaan dah keluar negara, kalau tak silap.

Ada banyak kaum dan lifestyle mereka berbeza, penerimaan mereka terhadap kemajuan juga berbeza.

Tak tau lah, dah lama tak melawat mereka, mungkin catatan saya ni dah tak valid, tapi itulah yang saya perolehi semasa kerap buat lawatan bersama kelab kembara dgn kerjasama JHEOA dulu.

Kerajaan sentiasa memberi bantuan melalui JHEOA.

Baru je telefon dgn seorang pegawai JHEOA minggu lepas untuk berbincang nak masuk semula.

Difahamkan bahawa laluan yang saya terpaksa jalan kaki selama 5 jam 45 minit utk sampai dulu kini dah ada jalan tar.

Semoga bantuan terus ada untuk mereka.

9W2OCC SHAM said...

vic,,,
betul ker kimi dah kawin baru,,,
makin power la mike kimi,,,


ayahcho,,,
klau masuk teman nak ikut,,,
nak ikut,,,nak ikut,,,

xraypapatango said...

Teringin jugak nak 1 2 hari kat kampung macam ni..
jom2 pakat ramai2 pi.

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,色情,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女

炒米粉Ken said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社