Tuesday, December 22, 2009

Latihan KAWAT Ke Pak Bara

Petang semalam sempat memulakan sessi latihan sebagai pemanas badan sebelum Kayuhan sebenar pada hari Sabtu ini...boleh ka aku kayuh setelah sekian lama simpan basikal...yang pasti selepas 5km berkayuh ada yang patah balik dengan alasan ada kerja...hehehe. Tinggal aku berdua meneruskan latihan, dan kami berkesempatan melalui sebahagian trek yang akan digunakan oleh peserta2 Kayuhan Warisan Taiping 09 (KAWAT09) yang akan berlangsung pada hujung minggu ni. Jadi tak dapat turut serta kami try dulu trek ni berdua.

Bukti kami dah sampai diketinggian 650ft dari paras laut.

Berlatarbelakangkan Bandar Taiping

Ni diketinggian 660ft Bukit Scott. Kat kawasan ni
leh tengok seluruh jajahan Taiping,
Tempat permulaaan Kawat juga boleh dilihat dari sini.
360 darjah view.

Menadah Matahari diufuk barat,
Nun jauh sana tu nampak laut.
Kalau ada DSLR comform cantik gambar ni.
Tapi dari tak ada gambar Camera hp pun jadi lah.

Sedikit tips tuk rakan rakan yang nak ber KAWAT ujung minggu ni..jangan pakai FullSus..dan Pedal Clip...anda akan menyesal. dan pasti akan menyumpah pada organiser Kawat tu...tapi apapun aku rasa cukup banyak kelainan yang bakal dirasai oleh peserta KAWAT kali ni. Kalau tahun lepas anda komplain banyak landai...kali opssss...datang dan rasa sendiri....hehehe...nak tips lebih halooo halooo aku....

Aku akan kesitu petang besok untuk latihan kedua aku sebelum berangkat ke Kangar - tuk kayuhan bersama rakan rakan ham ke Pak Bara sejauh 230 km pergi dan balik. Siapa yang nak turut serta maila turun Taiping.

Pak Bara tunggu aku sampai.

Aku nyaris tak dapat mengikuti kayuhan ni...nasib pengalaman dan sedikit teknikal membantu aku dari terlangar palang pagar...kalau tak kempunan aku...sham tahu la cerita lanjutnya bab di betul2 dibelakang aku....Jumpa di Kangar petang 25/12.

Peazz...

No comments: